Synkproblem OneDrive

Synkproblem OneDrive Du försöker komma åt en servern som använder ett autentiseringsprotokoll som inte stöds av denna version av Office” fel i OneDrive för företag.

Om du får följande fel “Du försöker komma åt en servern som använder ett autentiseringsprotokoll som inte stöds av denna version av Office” i OneDrive för företag” eller när du försöker synkronisera ett bibliotek och kommer till inloggningsrutan och det inte händer något när du klickar på “Logga in!

Så här löser du problemet
1. Starta ett Office-program som inte är OneDrive för företag. Till exempel vill starta Word, Excel eller PowerPoint.
2. Klicka på fliken Arkiv , klicka på konto och sedan på Växla konto.
3. Klicka på Lägg till konto och ange sedan Office 365-konto som använder OneDrive för företag.

Obs! Klicka på LOGGA ut alla konton än Office 365-konto som använder One-Drive för företag.
4. Avsluta det program som du öppnade i steg 1.
5. Avsluta OneDrive för företag. Gör så här: a.Högerklicka på One-Drive för Business cloud-ikonen i Aktivitetsfältet.
6. Klicka på Avsluta.

7. Starta One-Drive för företag. Gör så här:a.Klicka på Startoch skriv sedan One-Drive för företag.
8. Klicka på OneDrive för Business app.

9. Synkronisera OneDrive för Business-biblioteket. Gör så här: a.Högerklicka på One-Drive för Business cloud-ikonen i Aktivitetsfältet.
10. Klicka på Synkronisera nu.

Obs! Om dessa åtgärder inte löser problemet, kan du behöva ta bort alla konton som är inloggad med undantag för Office 365-konto. Försök att synkronisera OneDrive för Business-biblioteket. Du kan lägga till dessa konton tillbaka när biblioteket ska synkroniseras korrekt. Gör så här:

  1. Starta ett Office-program. Till exempel vill starta Word, Excel eller PowerPoint.
  2. Klicka på fliken Arkiv och klicka sedan på konto.
  3. Klicka på Ta bort för alla tjänster som inte är Office 365-konto under Anslutna tjänster.
  4. Avsluta det program som du öppnade i steg 1.
  5. Avsluta One-Drive för företag. Gör så här: a.Högerklicka på One-Drive för Business cloud-ikonen i Aktivitetsfältet.
    b. Klicka på Avsluta.

6. Starta One-Drive för företag. Gör så här: a.Klicka på Startoch skriv sedan One-Drive för företag.
b. Klicka på One-Drive för Business app.

7. Synkronisera One-Drive för Business-biblioteket. Gör så här: a.Högerklicka på One-Drive för Business cloud-ikonen i Aktivitetsfältet.
b. Klicka på Synkronisera nu.

Det händer inget när jag klickar på Logga in knappen

När du skall synkronisera Webbplatsgrupp till datorn och det inte går att klicka på logga in knappen.

-Logga in på Office365 som admin/eller användare
-Klicka på admin ikonen.
-Välj Sharepoint längs ner på sidan under Admin.
-Klicka på översta länken.
-klicka på länken efter webbplatsadress.
-Klicka på dokument på vänstra sidan, klicka på synkronisera.

OneDrive appen startar och du ombeds logga in med e-mailadress och lösenord.

Efter att du skrivit in användarnamn och lösenord klickar du på logga in, men det händer inget!

Markera efter e-mailadressen med musen, tryck sedan på tabb tangenten så du kommer ner till lösenordsrutan
markera efter lösenordet och tabba igen (nu skall logga in knappen vara markerad) tryck på Enter.

Kontakta oss om du behöver hjälp.